1 MARS

hejhalloj..

Slutar snart på jobbet. Det ska bli skönt! :) Ledig imorn desutom så de e kanon! Men läget är väl så där här.. Mormor åkte in igår till näl pga hon hade ont i hjärtat osv.. Idag har mamma pratat med henne och hennes syster & de e tydligen inte så där jätte bra. Mormor säger själv att de nog e slutet! Får samma jobbiga ångest som jag hade då farmor & farfar dog. Dör en så fortsätter det alltid. Inget jag vill vara med om, inte nån gång rättare sagt. Vet att mamma tycke detta e jätte jobbigt men inget som hon direkt vill visa. Själv vågar jag inte riktigt tro nått än, det ända jag vet att skulle hon gå bort så kommer det vara så fruktansvärt jobbigt. Dels för morfar pga han kommer få så otroligt mycket skit. Sen begravning, tankar, ne usch jag vill inte tänka på de! Men en sak e säker, hade aldrig klarat mitt liv utan mormor! Hon har hjälpt till så fruktansvärt mkt. Spelar ingen roll vad, men dels för att jag/vi står där vi står idag. En sån människa finns ingen onsdska i. Det finns bara hopp, kärlek och en massa omtänksamhet. Både mormor & morfar är något av dom bästa som finns! Nått som jag får ångest av är hur ofta man inte orkat svara i telefonen pga dom bara " tjatar " ( då kom vi till omtänksamhehten ) hur ofta man inte orkat komma dit och spela kort en kväll och druckigt kaffe pga att man har annat för sig som t.ex ut och festa ! ( där kommer vi till kärleken ) Och hoppet, finns nog ingen som tror så mkt på mig som både mormor & morfar! Dom vet att jag klarar det här, dom vill komma hit så mkt att man nästan blir ireterade! ( då kom  vi till hoppet, hur stolta dom egentligen är över en ) Kan inte säga mer än att jag älskar dom så oerhört mkt!! Orkar inte skriva mer för då blir man bara ledsen och så, passar inte så bra här!

over&out

två stycken av dom människorna som står närmst hjärtat.
 - mormor&morfar <3 // forever & ever.

mmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0