- 1992. Back in the days.



1992 nånting - De va The Back In The Days !
Bråkade jag med brorsan , va det för att jag pajjade hans legotorn.
Grät jag , va det för att jag hade ett skrapsår på knäet.
Skrek jag på morsan , va det för att vi inte gick in i en leksaksaffär på stan.
Åkte vi till stranden , va det för att leka i vattnet.
Tittade jag på tv , tittade jag på fånga duvan.
Vägrade jag äta , va det för att det va fiskpinnar.
Hade jag tur , fick jag lägga mig 22.00 istället för 21.00.
Sminkade jag mig , va det för att jag ville se läskig ut på klassens halloweenparty.
Skulle jag ut med kompisarna , kunde man alltid hitta oss i sandlådan.
Skrattade jag tillsammans med kompisarna , är det för att nån drog ett roligt skämt.
Killen som kunde klättra högst i ett träd , va kungen i umgängeskretsen.
Min högsta dröm va att alltid ha den nyaste barbie dockan.


2oo7 , Dagens Ungdom , Nowadays ;
Bråkar jag med brorsan , är det för jag har en pojkvän som är 10år äldre.
Gråter jag , så är det för att mitt hjärta e krossat.
Skriker jag på morsan, är det för att jag inte får det jag vill ha.
Åker vi till stranden , så är det för att få solbränna å spana på killar.
Tittar jag på tv , så tittar jag bara på reality/dokusåpor.
Vägrar jag äta , så är det för att passa in utseéndemässigt.
Har jag tur , så märker inte morsan när jag smiter ut på natten.
Sminkar jag mig , så är det för att se bra ut. 
Ska jag ut med polarna , kan man hitta oss inne i stan.
Skrattar jag med polarna , är det för att vi ser en ful människa.
Killen som spänner på flest tjejer , är kung i umgängeskretsen.
Min högsta dröm är att bli känd.



Yeah - Man förändras. :)
Nej, ska göra iordning mig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0